BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, August 6, 2012

I am a Career Woman!!

teeeeeettttttt...Tajuk xleh blah!! kuikuikui.... since last May,23..I am officially/sah/sahih/dll, heheh.. bergelar seorang Teacher..wweeeeeewwwwwwiiiiiiitttttttttt!!!!!!!!!!!! berbaloi akhirnye berhempas pulas menghabiskan Ijazah Sarjana Muda Pendidikan TESL di UM selama 4 thn..dan x cukup dgn itew, terpakse menunggu selame setahun utk dpt Posting..pheeewwwww!!!!!!!! lame kot!!!!!!!!! we [graduan pendidikan] r supposed to get posted by november 2011 but then, dunno laa..so many probs with the KPM n SPP, so akhirnye menganggurlah kami selame setahun. Tp xpe..sgt2 bersyukur pd Allah SWT sbb akhirnye penantian itu berakhir jgk..kalau nk compare dgn nasib kawan2 yg bkn Pendidikan, mereka lg kesian...

So, a week b4 23rd May, aku check keputusan temuduga di laman web KPM/SPP [lupela pulak..hehe], maka terteralah di situ aku LULUS UJIAN TEMUDUGA n penempatan pertama atau dgn name yg lg glamour, FIRST POSTING ialah KELANTAN... huwaaaaaaaaaaaaaa.....sentap beb!!! tp sbnrnye aku mmg dh agak dah yg aku akan dpt Kelantan. HAHAHA...gembira dalam duka. I am Kelantanese, dpt 1st posting Kelantan. BANGGA la weyh...bukan senang org nk dpt posting masok KELANTAN neh!! insan2 terpilih sahaja yg LAYAK mengajar anak2 KELANTAN... siyess bangga diri!! xleh blah..wakakakkaka...well, dari segi kekeluargaan, memang sgt2 moleklah aku dpt Kelantan kan..dekat dgn family..kalau ade hal2 kecemasan mudah...cost of living pun amat sgt mmg rendah la kann......possibility utk men-saving duit tu agak terang la kan...kahkahkahkah...tp..in term of experience, alaaa rugi laaaaaaaaaaaa..........byk gak yg rugi tuh..enjoy, jalan2x, blajar dok d negeri org, n so on..rugi3x!! tp xpelah...ini Ketentuan-Nya..Aku redha n terima dgn hati terbuka..ceeeewwwaaahhhh!!!

On 23rd May 2012, rasmilah aku menjadi seorang guru apabila dgn megahnye menerima Memo Penempatan..NERVOUS GILE kot mase nk bukak envelope tu...hadeeehhhh..sekali bukak, aku x pandang pun name sekolah, aku tgk daerah.. HUWAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! TANAH MERAH!!!! TIDAAAAAAAAAAAAAKKKKKKKKK!!!!!! Balik kampung kot!!! tu kampung mak aku!!! adehhh.... rase mcm gugur je jantung mase tu...cepat2 aku thn xnk bg jatuh..[giler hape nk sambut jantung] hahaha...lepas tu baru la aku tgk name sekolah. SEK MEN KEB TAN SRI MOHAMED YAACOB. eeeekkkk??? kat mane sek ni?? x penah dgr pun...ade eh?? dgn pantas aku menelefon umi ku..berita disampaikan dan diterima dgn gelakan..hadehhh..sabor je lah...but, she also x tau kt mane sekolah itu..kahkahkah...selidik punye selidik, br la tahu..name asal sekolah tu is SMK BATU GAJAH...lalalalaaaa.......sempadan TANAH MERAH JELI...adehh...jauh gak tuuu....

DEMI TUGAS, AKAN KU GALAS TANGGUNGJAWAB YANG DIBERI...weeeeewwwwiiiiiiiiiittttttttttt!!!!!!!!!!

0 comments: